Agava

Agavos – vienaląsčių augalų gentis, kilusi iš karštų ir sausringų Meksikos ir pietvakarių Jungtinių Amerikos Valstijų regionų. Agavos dar vadinamos šimtmečio augalais, nes jų gyvenimo trukmė gali viršyti 100 metų. Agavos augalas yra sukulentas su storais mėsingais lapais, kuriuose kaupiasi vanduo. Lapai išsidėstę rozetėmis, o jų galai dažnai turi aštrius dyglius. Agavos augalas išaugina didelį, mėsingą žiedų stiebą, kuris gali siekti iki 20 pėdų aukščio. Žiedai paprastai būna geltoni, bet gali būti ir balti arba rausvi. Po žiedų žydėjimo augalas miršta.

Ar diabetikai gali valgyti agavų?

Vienareikšmio atsakymo į šį klausimą nėra, nes kiekvieno žmogaus diabetas ir mitybos poreikiai skiriasi. Tačiau agavoje yra didelis kiekis fruktozės, kuri gali kelti problemų kai kuriems diabetu sergantiems žmonėms. Jei sergate diabetu, svarbu pasitarti su gydytoju arba dietologu ir išsiaiškinti, ar agavos jums tinka.

Kam naudojama agava?

Agava yra universalus augalas, turintis daugybę panaudojimo būdų. Lapai gali būti naudojami stogams dengti, kamienai – statyboms, o iš sulčių galima gaminti įvairius produktus, įskaitant tekilą, mezkalį ir pulką. Augalas taip pat naudojamas kaip natūralus saldiklis ir tradicinis vaistas.

Ar galite valgyti agavą?

Taip, agavos gali būti valgomos. Dažnai naudojamas kaip saldiklis maiste ir gėrimuose, taip pat gali būti valgomas vienas.

Ar agava yra sveikesnė už medų?

Vienareikšmio atsakymo į šį klausimą nėra, nes nėra aiškios apibrėžties, kas maisto produktą daro „sveiką.“ Tačiau agavos ir medaus maistingumą galima palyginti su kai kuriais bendraisiais mitybiniais rodikliais.

Agavos paprastai turi mažiau kalorijų ir angliavandenių nei medus. Be to, ji turi mažesnį glikemijos indeksą, t. y. nesukelia cukraus kiekio kraujyje šuolių, kaip medus. Agavose taip pat yra daugiau fruktozės nei meduje, o tai, kai kurių žmonių nuomone, geriau padeda numesti svorio.

Kita vertus, meduje yra daugiau vitaminų ir mineralinių medžiagų nei agavoje. Taip pat yra antioksidantų šaltinis, kurie, kai kurių žmonių nuomone, gali padėti apsisaugoti nuo ligų.

Galiausiai sprendimas, kokį saldiklį naudoti, yra asmeninis. Kai kuriems žmonėms gali labiau patikti medaus skonis, o kitiems agavos gali būti geresnis pasirinkimas, atitinkantis jų mitybos poreikius.

Parašykite komentarą