Anaerobinė ištvermė

Anaerobinė ištvermė – tai gebėjimas ilgą laiką išlaikyti didelio intensyvumo fizinį krūvį, kai nėra deguonies. Šiam ištvermės tipui būdinga tai, kad susidaro daug pieno rūgšties, kuri gali sukelti raumenų nuovargį ir nepakankamumą. Organizmo gebėjimas išvalyti pieno rūgštį iš kraujotakos yra pagrindinis anaerobinės ištvermės veiksnys.

Kokioje sporto šakoje naudojama anaerobinė ištvermė?

Yra daug sporto šakų, kuriose naudojama anaerobinė ištvermė, įskaitant bėgimą, plaukimą, važiavimą dviračiu ir irklavimą, bet jais neapsiribojant. Apskritai, anaerobinė ištvermė naudojama bet kurioje sporto šakoje, kurioje atliekami trumpi didelio intensyvumo veiksmai, po kurių seka poilsio laikotarpiai.

Kuo skiriasi anaerobinė ir aerobinė ištvermė?

Anaerobinė ištvermė – tai gebėjimas išlaikyti didelio intensyvumo fizinį krūvį trumpą laiką, o aerobinė ištvermė – gebėjimas išlaikyti vidutinio intensyvumo fizinį krūvį ilgą laiką. Pagrindinis skirtumas tarp šių dviejų pratimų yra pratybų intensyvumas ir trukmė.

Kaip treniruoti anaerobinę ištvermę?

Nėra vieno anaerobinės ištvermės lavinimo metodo, nes skirtingų sportininkų poreikiai ir tikslai skiriasi. Tačiau keletas bendrų patarimų, kurie gali padėti:

– Į treniruočių režimą įtraukite trumpus, intensyvius pratimus. Tai gali būti tokie dalykai kaip sprintas, kalnų įveikimas ar treniruotės.

– Dėmesys kokybei, o ne kiekybei. Užuot stengusis ilgai atlikti aerobinius pratimus, naudingiau atlikti trumpesnius, intensyvesnius užsiėmimus.

– Į programą įtraukite jėgos treniruotes. Tai gali padėti suformuoti raumenis, reikalingus sprogstamiesiems judesiams.

– reguliarūs intervalai arba tempo treniruotės. Tai reiškia, kad didelio intensyvumo fizinio krūvio periodai kaitaliojasi su atsigavimo periodais.

– Dėmesys mitybai. Subalansuota mityba ir tinkama hidratacija padės organizmui atsigauti po intensyvios fizinės veiklos ir pasiekti geriausių rezultatų.

Koks yra anaerobinės ištvermės pavyzdys?

Anaerobinės ištvermės pavyzdys galėtų būti sprinteris, kuris gali išlaikyti didžiausią greitį per trumpas lenktynes. Šio tipo ištvermė priklauso nuo anaerobinės energijos sistemos, kurioje energijai gaminti naudojamas sukauptas ATP (adenozintrifosfatas). Ši sistema nėra tokia veiksminga kaip aerobinė, tačiau gali gaminti energiją daug greičiau.

Parašykite komentarą