Dėkingumas

Dėkingumo apibrėžtis – tai jausmas ar požiūris, kuriuo pripažįstama gauta ar gausima nauda. Dėkingumo patirtis istoriškai buvo daugelio pasaulio religijų dėmesio centre. Jis taip pat yra viena iš svarbiausių psichologijos, ypač pozityviosios psichologijos, temų.

Dėkingumas laikomas viena svarbiausių žmogaus emocijų, padedančių palaikyti psichinę sveikatą ir gerovę. Jis siejamas su geresne fizine sveikata, didesniu laimės ir pasitenkinimo gyvenimu lygiu, aukštesniu savigarbos ir optimizmo lygiu.

Dėkingumas dažnai apibūdinamas kaip dvipusė emocija, susidedanti iš teigiamų ir neigiamų aspektų. Teigiama dėkingumo pusė apima dėkingumo, dėkingumo ir susižavėjimo jausmus. Neigiama dėkingumo pusė – tai įsiskolinimo, įsipareigojimo ir priklausomybės jausmai.

Dėkingumas yra sudėtinga emocija, kuri gali būti išgyvenama įvairiais būdais. Ji gali būti nukreipta į žmones, daiktus ar net abstrakčias sąvokas. Ją galima patirti akimirksniu arba per ilgesnį laiką. Ją galima pajusti kitų arba savęs atžvilgiu.

Dėkingumo jausmą dažnai lydi kitos teigiamos emocijos, pavyzdžiui, laimė, meilė ir pasitenkinimas. Ją taip pat gali lydėti neigiamos emocijos, pavyzdžiui, kaltė, įsipareigojimas ir priklausomybė.

Dėkingumas yra universali emocija, kurią patiria visų kultūrų ir religijų žmonės. Tai svarbi daugelio socialinių sąveikų ir santykių dalis.

Dėkingumas yra sudėtinga emocija, turinti tiek teigiamų

Kokios yra 3 dėkingumo rūšys?

Yra 3 dėkingumo rūšys:

1. „Esu dėkingas už tai, ką turiu.“

2. “ Esu dėkingas už tai, kas man duota.“

3. „Esu dėkingas už tai, ką galėjau padaryti.“

Kas yra dėkingumo pavyzdys?

Gyvenime yra daugybė dalykų, už kuriuos galime būti dėkingi, tiek didelių, tiek mažų. Pavyzdžiui, galime būti dėkingi už savo sveikatą, šeimą, draugus, namus ar darbą. Taip pat galime būti dėkingi už žemiškesnius dalykus, pavyzdžiui, už gražią dieną, gerą kavos puodelį arba stovėjimo vietą prieš pat kelionės tikslą.

Dėkingumas taip pat gali būti proto būsena, kai vertiname tai, ką turime, net jei tai nėra tobula. Pavyzdžiui, galime būti dėkingi už savo netobulą kūną, net jei norėtume numesti keletą kilogramų. Arba galime būti dėkingi už savo netobulą šeimą, net jei ji kartais mus veda iš proto.

Dėkingumas siejamas su daugeliu privalumų, įskaitant geresnę psichinę ir fizinę sveikatą, didesnę laimę ir pasitenkinimą gyvenimu ir net geresnį miegą. Taigi, kai kitą kartą jausitės prislėgti, akimirką pagalvokite, už ką esate dėkingi. Tai gali būti tas postūmis, kurio reikia, kad diena pasikeistų į gerąją pusę.

Kaip praktikuojame dėkingumą?

Yra keletas dalykų, kuriuos galime daryti, kad praktikuotume dėkingumą. Vienas iš jų – tiesiog kasdien skirti laiko apmąstyti dalykus, už kuriuos esame dėkingi. Tai galima daryti iš pat ryto arba prieš pat miegą. Tai galima daryti žurnale arba tiesiog galvoje.

Kitas būdas praktikuoti dėkingumą – atlikti gerumo veiksmus kitiems, nieko nesitikint mainais. Tai gali būti toks paprastas dalykas, kaip durų atidarymas ar sumokėjimas už kavą.

Galiausiai savo dėkingumą kitiems galime išreikšti ir tiesiogiai. Tai galima padaryti ranka rašytu laišku arba tiesiog žodžiu. Jis gali būti skirtas konkrečiam asmeniui arba žmonių grupei.

Visi šie dalykai padės mums išsiugdyti dėkingumo požiūrį, kuris gali turėti daug naudos mūsų fizinei ir psichinei sveikatai.

Kokia yra dėkingumo paskirtis?

Dėkingumo tikslas – pripažinti mums nutikusius gerus dalykus. Tai būdas padėkoti už teigiamus dalykus mūsų gyvenime. Kai jaučiamės prislėgti, dėkingumas gali padėti iš naujo sutelkti dėmesį į gerus dalykus mūsų gyvenime. Jis taip pat gali padėti mums užmegzti tvirtesnius santykius su kitais žmonėmis.

Parašykite komentarą