Pažinimas

Pažinimas – tai psichinis procesas, kurio metu įgyjamos žinios ir supratimas pasitelkiant mąstymą, patirtį ir pojūčius. Tai apima gebėjimą mąstyti, samprotauti, prisiminti ir mokytis.

Pažinimo požymiai apima gebėjimą atkreipti dėmesį, suvokti, atsiminti, samprotauti, įsivaizduoti ir spręsti problemas.

Pažinimas yra sudėtingas procesas, apimantis daugybę skirtingų protinių įgūdžių. Šie įgūdžiai veikia kartu, kad padėtų mums suprasti mus supantį pasaulį ir priimti sprendimus.

Kokie yra 5 pažinimo įgūdžiai?

Paprastai išskiriami penki pažintiniai gebėjimai, kurie dažnai aptariami pažintinės raidos ir mokymosi kontekste. Šie penki įgūdžiai yra šie:

1. Dėmesio

2. Atmintis

3. Vykdomasis veikimas

4. Kalba

5. Vizualinis-erdvinis apdorojimas

Kiekvieną iš šių pažinimo įgūdžių svarbu išsiugdyti, kad asmenys galėtų optimaliai mokytis ir siekti akademinių rezultatų. Be to, šie įgūdžiai dažnai yra tarpusavyje susiję, t. y. vieno įgūdžio ugdymas gali turėti teigiamos įtakos kito įgūdžio ugdymui.

Ką reiškia kognityvinės priemonės?

Kognityvinis – susijęs su protiniu pažinimo procesu, įskaitant suvokimą, vertinimą, dėmesį, samprotavimą ir atmintį. Tai taip pat reiškia gebėjimą abstrakčiai mąstyti, suprasti sudėtingas idėjas ir mokytis iš patirties.

Ar pažinimas reiškia mąstymą?

Pažinimas yra bendras terminas, kuris reiškia įvairius psichikos procesus, įskaitant mąstymą, žinojimą, atsiminimą ir vertinimą. Nors mąstymas neabejotinai yra pažinimo dalis, tai nėra vienintelis procesas, kuris priklauso šiai sričiai. Pavyzdžiui, žinojimas reiškia gebėjimą pasiekti atmintyje saugomą informaciją, o atsiminimas – informacijos atgavimo iš atminties procesą. Panašiai kaip ir vertinimas reiškia gebėjimą priimti sprendimus remiantis žinoma arba įsiminta informacija. Todėl pažinimas – tai ne tik mąstymas, bet ir kiti psichiniai procesai, kurie susiję su žinojimu, įsiminimu ir sprendimų priėmimu.

Kaip galiu pagerinti savo pažintinius įgūdžius?

Vieno atsakymo į šį klausimą nėra, nes geriausias būdas pažintiniams įgūdžiams gerinti priklauso nuo konkretaus žmogaus. Tačiau keletas bendrų patarimų, kurie gali padėti:

-Daug miegoti ir sportuoti, nes abu šie veiksniai yra susiję su geresnėmis pažintinėmis funkcijomis.

-Sveika mityba, kurioje gausu vaisių, daržovių ir neskaldytų grūdų.

-bandymai imtis naujos veiklos ir iššūkių, padedančių išlaikyti aktyvų protą ir užimtumą.

-Meditacijos arba sąmoningumo praktikavimas, nes įrodyta, kad jie gerina dėmesį ir susikaupimą.

Parašykite komentarą