Parkour

Parkūras – tai Prancūzijoje atsiradusi fizinė disciplina, pagrįsta efektyvaus judėjimo principu. Šiam sportui būdingas greitų, sklandžių judesių naudojimas aplinkos kliūtims įveikti, jį galima atlikti bet kokio tipo vietovėje ar miesto aplinkoje. Parkūro praktikai, arba traceurs, siekia judėti kuo veiksmingiau ir tiesiau, naudodamiesi tik savo kūnu ir juos supančia aplinka.

Pagrindinis parkūro tikslas – ugdyti gebėjimą efektyviai ir grakščiai judėti bet kokioje aplinkoje. Traceurs stengiasi judėti estetiškai ir funkcionaliai, naudodami tik tiek jėgos, kiek reikia kliūtims įveikti. Parkūro judesiai dažnai grindžiami natūraliais gyvūnų judesiais, o traceurs dažnai naudoja tokias technikas, kaip šokinėjimas, šuoliai, laipiojimas ir bėgimas, kad galėtų orientuotis aplinkoje.

Nors parkūras gali būti atliekamas ir pavieniui, dažnai jis praktikuojamas grupėmis, arba „jams“. „Jams“ yra palanki aplinka, kurioje traceurai gali treniruotis ir tobulėti kartu, taip pat dažnai naudojami filmuojant parkūro vaizdo įrašus ar demonstracijas.

Kas, po velnių, yra parkūras?

Parkūras – tai fizinė disciplina, apimanti veiksmingą ir efektyvų judėjimą aplinkoje. Parkūras dažnai naudojamas kariuomenės ir teisėsaugos mokymuose, nes padeda greitai ir efektyviai įveikti kliūtis. Parkūras taip pat gali būti naudojamas poilsiui ir kaip treniruočių forma.

Kokia sporto šaka yra parkūras?

Parkūras yra fizinė disciplina, kurioje akcentuojamas efektyvus judėjimas per kliūtis. Kartais šis sportas dar vadinamas laisvuoju bėgimu (angl. freerunning).

Ar sunku išmokti parkūro?

Parkūras yra palyginti nauja disciplina, todėl nėra daug oficialių mokymų. Tačiau yra nemažai puikių parkūro mokymo vaizdo įrašų ir knygų, todėl galima išmokti savarankiškai. Svarbiausia susirasti gerą treniruočių vietą ir reguliariai treniruotis. Parkūras reikalauja daug fizinių jėgų, todėl prieš treniruotę būtinai tinkamai apšilkite ir išsitieskite.

Kokia yra pagrindinė parkūro idėja?

Pagrindinė parkūro idėja – įveikti kliūtis aplinkoje kūrybiškai naudojant kūną. Tai gali būti bet kas – nuo bėgimo ir šokinėjimo iki laipiojimo ir šuolių į aukštį. Tikslas – kuo efektyviau ir veiksmingiau judėti aplinkoje.

Parašykite komentarą