Pasninkas

Pasninkas – tai susilaikymas nuo bet kokio maisto ir gėrimų tam tikrą laiką. Yra daug skirtingų pasninkų rūšių, tačiau visi jie turi vieną bendrą tikslą: leisti kūnui pailsėti ir pasveikti.

Pasninkas gali būti savanoriškas arba priverstinis.Savanoriškai pasninkaujama dažniausiai dėl religinių ar dvasinių priežasčių, o priverstinis pasninkas gali būti sveikatos būklės ar gydymo pasekmė.

Pasninkas gali trukti bet kiek laiko – nuo kelių valandų iki kelių savaičių. Pasninko trukmė priklauso nuo asmens tikslų ir nuo to, kokio tipo pasninko imamasi.

Pasninko metu organizmas pradeda skaidyti sukauptas energijos atsargas, įskaitant riebalus ir raumenis. Šis procesas gali padėti numesti svorio, taip pat gali būti naudingas sveikatai, pavyzdžiui, pagerinti cukraus kiekio kraujyje kontrolę ir sumažinti uždegimą.

Ką galima gerti pasninkaujant?

Yra kelios skirtingos pasninko rūšys, kiekvienoje jų galioja skirtingos taisyklės dėl to, ką galima ir ko negalima vartoti. Štai keletas labiausiai paplitusių pasninko tipų ir tai, ką galima gerti pasninko metu:

Protarpinis badavimas: Pertraukiamo badavimo metu paprastai badaujama 16 valandų, o likusias 8 valandas valgoma. Pasninko laikotarpiu leidžiama gerti vandenį, juodą kavą ir kitus nealkoholinius gėrimus.

Religinis pasninkas: Religinis pasninkas paprastai riboja ir maistą, ir gėrimus. Kai kurios religijos, pavyzdžiui, islamas ir ortodoksinė krikščionybė, draudžia bet kokį maistą ir gėrimus pasninko laikotarpiu. Kitos, pavyzdžiui, judaizmas, leidžia vartoti vandenį ir kitus nealkoholinius gėrimus.

Kalorijų ribojimas: Kalorijų ribojimo badavimo dietos paprastai leidžia vartoti vandenį, juodą kavą ir kitus nekaloringus gėrimus.

Sulčių badavimas: Sultims badaujant paprastai leidžiamos vaisių ir daržovių sultys, taip pat vanduo ir kiti nekaloringi gėrimai.

Vandens badavimas: Vandens pasninkas leidžia tik vandenį.

Ką valgyti pasninkaujant?

Į šį klausimą nėra nustatyto atsakymo, nes kiekvieno žmogaus badavimo patirtis yra unikali. Tačiau kai kurie žmonės renkasi valgyti tik vaisius ir daržoves, o kiti gali pasninkauti be jokio maisto ir gėrimų. Kai kurie žmonės pasninko metu taip pat renkasi gerti tik vandenį arba sultis.

Kiek laiko per dieną turėtumėte pasninkauti?

Vieno galutinio atsakymo į šį klausimą nėra. Kai kurie žmonės per dieną gali pasninkauti 12 ar daugiau valandų, o kiti – tik kelias valandas. Galiausiai kiekvienas žmogus pats sprendžia, kiek laiko jis norėtų pasninkauti kiekvieną dieną.

Ką iš tikrųjų veikia pasninkas?

Pasninkas yra šimtmečius taikoma praktika, skirta fizinei ir dvasinei sveikatai stiprinti. Kai pasninkaujate, duodate organizmui pertrauką nuo maisto virškinimo ir leidžiate jam sutelkti dėmesį į kitus dalykus, pavyzdžiui, gijimą ir atstatymą. Įrodyta, kad pasninkavimas turi daug privalumų sveikatai, įskaitant svorio mažinimą, geresnį jautrumą insulinui, mažesnį uždegimą ir ilgesnę gyvenimo trukmę.

Parašykite komentarą