Savireguliacija

Savireguliacija – tai gebėjimas stebėti ir kontroliuoti savo mintis, emocijas ir elgesį, siekiant norimų tikslų. Tam reikia nustatyti, planuoti ir įgyvendinti tikslus, taip pat gebėti stebėti ir vertinti pažangą bei atlikti reikiamus koregavimus.

Savireguliacija apima vykdomojo veikimo įgūdžių, tokių kaip dėmesys, darbinė atmintis ir slopinamoji kontrolė, naudojimą. Taip pat reikia savęs pažinimo, savimotyvacijos ir savidisciplinos.

Savireguliacija yra labai svarbus gyvenimo įgūdis, leidžiantis žmonėms veiksmingai veikti visuomenėje. Tai labai svarbu siekiant akademinės sėkmės, produktyvumo darbe ir asmeninių santykių.

Kaip praktikuojate savireguliaciją?

Yra keletas būdų, kaip praktikuoti savireguliaciją. Vienas iš būdų – išsikelti sau realius tikslus ir tada lėtai ir nuosekliai dirbti, kad tuos tikslus pasiektumėte. Kitas būdas – praktikuoti sąmoningumą, t. y. atkreipti dėmesį į savo mintis, emocijas ir fizinius pojūčius esamuoju momentu, nevertinant jų. Be to, galite praktikuoti gilų kvėpavimą ar kitas atsipalaidavimo technikas, kurios padeda išlikti ramiems ir susikaupusiems. Galiausiai, gali būti naudinga sukurti draugų ar šeimos narių palaikymo sistemą, kurie galėtų padrąsinti ir padėti jums išlikti kelyje.

Kas lemia prastą savireguliaciją?

Vieno atsakymo į šį klausimą nėra, nes yra daug veiksnių, kurie gali lemti prastą savireguliaciją. Kai kurios galimos priežastys:

-Nestabili arba chaotiška namų aplinka

-Traumuojanti patirtis

-Skurdas

– Teigiamų pavyzdžių trūkumas

– Piktnaudžiavimas psichoaktyviosiomis medžiagomis

– Psichikos sveikatos problemos

– Mokymosi sunkumai

Kokios yra trys savireguliacijos rūšys?

Trys savireguliacijos tipai:

1. Kognityvinė savireguliacija, kuri reiškia gebėjimą kontroliuoti savo mintis ir emocijas;

2. Elgesio savireguliacija, kuri reiškia gebėjimą kontroliuoti savo elgesį, ir

3. Tarpasmeninė savireguliacija, kuri reiškia gebėjimą reguliuoti savo bendravimą su kitais žmonėmis.

Kokie yra 4 savireguliacijos įgūdžiai?

4 savireguliacijos įgūdžiai:

1. Emocijų valdymas

2. Impulsų valdymas

3. Laiko ir išteklių valdymas

4. Streso valdymas

Parašykite komentarą