Sėdimas gyvenimo būdas

Sėdimas gyvenimo būdas – tai gyvenimo būdas, kuriam būdingas mažas fizinis aktyvumas arba jo visai nėra. Sėdimą gyvenimo būdą gyvenantis asmuo gali užsiimti lengvu fiziniu aktyvumu, pavyzdžiui, retkarčiais pasivaikščioti ar pajudėti, tačiau paprastai fizinei veiklai daug energijos neišeikvoja. Dėl to gali padidėti svoris, nes organizmas sudegina mažiau kalorijų. Sėdimas gyvenimo būdas taip pat gali padidinti sveikatos problemų, tokių kaip širdies ligos, diabetas ir nutukimas, atsiradimo riziką.

Kaip ištaisyti sėdimą gyvenimo būdą?

Vieno universalaus atsakymo į šį klausimą nėra, nes geriausias būdas ištaisyti sėdimą gyvenimo būdą priklauso nuo konkrečios situacijos. Tačiau keletas patarimų, kaip ištaisyti sėdimą gyvenimo būdą, yra šie: į kasdienę rutiną įtraukti daugiau fizinio aktyvumo, išsikelti realius tikslus ir keisti gyvenimo būdą, pavyzdžiui, sveikiau maitintis ir pakankamai miegoti.

Kas atsitinka jūsų kūnui, kai sėdite nejudriai?

Sėdimo darbo metu jūsų kūnas yra ramybės būsenoje. Jūsų širdies ritmas ir kvėpavimas yra sulėtėję, o raumenys nenaudojami. Tai gali sukelti daug sveikatos problemų, įskaitant:

-Svorio padidėjimas: Kai esate nejudrus, organizmas sudegina mažiau kalorijų, todėl gali padidėti svoris.

-Raumenų nykimu: Sėdimo darbo metu raumenys nenaudojami ir gali pradėti atrofuotis (nykti).

-Sąnarių problemos: Sėdimo darbo metu jūsų sąnariai gali sustingti ir tapti skausmingi.

-Širdies ligos: Kai sėdite, gali padažnėti širdies ritmas ir padidėti kraujospūdis, todėl gali kilti širdies ligų rizika.

-Diabetas: Dėl nejudrios veiklos gali sumažėti organizmo gebėjimas apdoroti cukrų, o tai gali sukelti diabetą.

-Vėžys: Kai esate nejudrus, gali sumažėti organizmo gebėjimas ištaisyti DNR pažeidimus, o tai gali sukelti vėžį.

Kiek valandų trunka sėdimas darbas?

Vienareikšmio atsakymo į šį klausimą nėra, nes jis gali skirtis priklausomai nuo individualaus asmens aktyvumo lygio. Tačiau sėdimas darbas paprastai apibrėžiamas kaip bet kokia veikla, kurios metu išeikvojamas minimalus energijos kiekis, pavyzdžiui, sėdėjimas ar gulėjimas. Todėl sėdimą darbą dirbantis asmuo gali kasdien praleisti kelias valandas užsiimdamas sėdima veikla.

Kaip sužinoti, ar esu sėslus?

Vieno atsakymo į šį klausimą nėra, nes jis gali skirtis priklausomai nuo asmens sveikatos ir fizinės formos tikslų. Tačiau gali būti naudingos tam tikros bendros rekomendacijos, kiek sėdimos veiklos laikoma sveika.

Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja, kad 18-64 metų suaugusieji per savaitę bent 150 minučių užsiimtų vidutinio intensyvumo aerobine fizine veikla arba bent 75 minutes – energinga aerobine fizine veikla. Jie taip pat rekomenduoja suaugusiesiems bent dvi dienas per savaitę užsiimti raumenis stiprinančia veikla.

Jei nesilaikote šių rekomendacijų, greičiausiai esate laikomas sėdimąja veikla užsiimančiu asmeniu. Tačiau svarbu pasitarti su sveikatos priežiūros specialistu, kad gautumėte konkrečių rekomendacijų, pagrįstų jūsų individualiais sveikatos ir fizinės būklės tikslais.

Parašykite komentarą