Skaidulos

Skaidulos – tai angliavandenių rūšis, kurios organizmas negali suvirškinti. Per virškinimo sistemą praeina nepakitęs ir padeda padidinti išmatų tūrį, todėl jos tampa minkštesnės ir lengviau pasišalina. Skaidulos taip pat padeda palaikyti reguliarų tuštinimąsi.

Yra dvi skaidulų rūšys: tirpios ir netirpios.

Tirpios skaidulos tirpsta vandenyje ir sudaro į gelį panašią medžiagą. Jų yra tokiuose maisto produktuose kaip avižos, miežiai, ankštinės daržovės ir kai kurie vaisiai bei daržovės.

Netirpios skaidulos netirpsta vandenyje. Jo yra tokiuose maisto produktuose kaip kviečių sėlenos, viso grūdo duona ir kai kurios daržovės.

Daugumoje skaidulų turinčių maisto produktų yra abiejų rūšių skaidulų.

Pluoštas turi daug sveikatai naudingų savybių, pvz:

-Padeda mažinti svorį, nes po valgio jaučiatės sotūs ir patenkinti

-Vidurių užkietėjimo ir kitų virškinimo sutrikimų rizikos mažinimas

-Cholesterolio kiekio mažinimas

-Reguliuoja cukraus kiekį kraujyje

-Širdies ligų ir kitų lėtinių ligų rizikos mažinimas

Kas yra skaiduliniai maisto produktai?

Skaiduliniai maisto produktai – tai maisto produktai, kuriuose yra daug skaidulinių medžiagų. Skaidulos yra angliavandenių rūšis, kurios organizmas negali suvirškinti, todėl jos nesuvirškintos pereina per virškinimo sistemą. Skaidulos svarbios sveikai virškinimo sistemai palaikyti ir užkirsti kelią vidurių užkietėjimui. Daug skaidulinių medžiagų turinčių maisto produktų yra vaisiai, daržovės, neskaldyti grūdai ir ankštiniai augalai.

Kokie vaisiai turi daugiausiai skaidulinių medžiagų?

Daugiausia skaidulinių medžiagų turi avokadas – maždaug 7 g vaisiaus. Kiti daug skaidulinių medžiagų turintys vaisiai: avietės (apie 8 g puodelyje), kriaušės (apie 5.5 gramai viename vaisiuje) ir obuoliuose (apie 4 gramai viename vaisiuje).

Ar kiaušiniuose yra daug skaidulinių medžiagų?

Ne, kiaušiniuose nėra daug skaidulų.

Kokie yra 5 skaiduliniai maisto produktai?

1. Neskaldyti grūdai: Pilno grūdo grūdai yra puikus maistinių skaidulų šaltinis. Pavyzdžiui, viso grūdo duona, avižos, miežiai ir rudieji ryžiai.

2. Ankštinės daržovės: Ankštinės daržovės yra dar vienas puikus maistinių skaidulų šaltinis. Pavyzdžiui, pupelės, lęšiai ir žemės riešutai.

3. Daržovės: Daugelis daržovių taip pat yra geras maistinių skaidulų šaltinis. Pavyzdžiui, brokoliai, briuseliniai kopūstai ir gūžiniai kopūstai.

4. Vaisiai: Kai kurie vaisiai taip pat yra geras maistinių skaidulų šaltinis. Pavyzdžiui, obuoliai, kriaušės ir braškės.

5. Riešutai ir sėklos: Riešutai ir sėklos yra dar vienas geras maistinių skaidulų šaltinis. Pavyzdžiui, migdolai, graikiniai riešutai ir linų sėmenys.

Parašykite komentarą