Sąmoningumas

Sąmoningumas – tai būsena, kai esama šią akimirką, nieko nevertinant. Tai meditacijos forma, kurią galima praktikuoti bet kurią akimirką – sėdint, vaikštant, valgant ar net plaunant indus. Kai esate sąmoningas, suvokiate savo mintis ir jausmus, tačiau juose nepasiklystate. Jūs galite stebėti savo mintis ir emocijas, jų neįsitraukdami.

Kai kurie iš svarbiausių sąmoningumo bruožų yra šie:

1. Buvimas dabarties akimirkoje: Tai reiškia, kad negalvojate apie praeitį ar ateitį, o susitelkiate čia ir dabar.

2. Būti nesmerkiančiam: tai reiškia, kad nesmerkiate savo minčių ar emocijų. Jūs jas tiesiog stebite be priskirtos prasmės.

3. Susitelkimas į kvėpavimą: Tai reiškia, kad atkreipiate dėmesį į savo kvėpavimą ir naudojate jį kaip inkarą, kad sugrįžtumėte į dabarties akimirką.

4. Lūkesčių atsisakymas: Tai reiškia, kad nesate prisirišę prie jokio konkretaus rezultato. Jūs tiesiog dalyvaujate akimirkoje, nereikalaudami, kad ji būtų kokia nors konkreti.

Kokia yra sąmoningumo nauda?

Yra daugybė sąmoningumo privalumų, tačiau kai kurie iš labiausiai žinomų yra šie: jis gali padėti sumažinti stresą, nerimą ir depresiją; jis gali padėti pagerinti dėmesio sutelkimą ir koncentraciją; jis gali padėti skatinti ramybės ir geros savijautos jausmą. Be to, įrodyta, kad dėmesingas įsisąmoninimas stiprina imuninę sistemą, mažina skausmą ir gerina miego kokybę.

Koks yra sąmoningumo tikslas?

Sąmoningumo tikslas – būti dabarties akimirkoje ir suvokti savo mintis, jausmus ir emocijas jų nevertinant. Tai mokymasis stebėti savo mintis ir emocijas per atstumą, neįsijaučiant į jas. Sąmoningumas gali padėti geriau įsisąmoninti savo automatines mintis ir reakcijas ir pasirinkti, kaip į jas reaguoti.

Kokie yra 3 sąmoningumo žingsniai?

1. Pirmasis sąmoningumo žingsnis – įsisąmoninti savo mintis ir jausmus.

2. Antrasis žingsnis – priimti juos be vertinimo.

3. Trečiasis žingsnis – sutelkti dėmesį į dabarties akimirką.

Kaip praktikuojame sąmoningumą?

Vieno atsakymo į šį klausimą nėra, nes kiekvienas gali turėti savo unikalų būdą praktikuoti sąmoningumą. Tačiau keletas patarimų, kaip praktikuoti sąmoningumą, gali apimti kvėpavimo įsisąmoninimą, dabarties momento pastebėjimą ir dalykų priėmimą tokių, kokie jie yra. Taip pat galite sutelkti dėmesį į vieną užduotį vienu metu ir nepamiršti savo minčių bei emocijų. Be to, gali būti naudinga susirasti patogią vietą atsisėsti arba atsigulti, kad galėtumėte praktikuoti sąmoningumą.

Parašykite komentarą