Sotieji riebalai

Sotieji riebalai yra riebalų rūšis, randama maiste. Jie sudaryti iš trigliceridų, t. y. molekulių, turinčių tris riebalų rūgštis, prijungtas prie glicerolio molekulės. Sotieji riebalai kambario temperatūroje yra kieti, jų yra gyvūniniuose produktuose, pavyzdžiui, mėsoje ir piene. Jų taip pat yra kai kuriuose augaliniuose aliejuose, pavyzdžiui, kokosų aliejuje ir palmių aliejuje.

Sotieji riebalai laikomi nesveikais, nes gali padidinti cholesterolio kiekį kraujyje. Didelis cholesterolio kiekis yra širdies ligų ir insulto rizikos veiksnys.

Kokių sočiųjų riebalų vengti?

Amerikos širdies asociacija (AHA) rekomenduoja žmonėms kiek įmanoma vengti sočiųjų riebalų. Sočiųjų riebalų yra gyvulinės kilmės produktuose, pavyzdžiui, jautienoje, kiaulienoje, avienoje ir paukštienoje, taip pat kai kuriuose augaliniuose aliejuose, pavyzdžiui, kokosų aliejuje ir palmių aliejuje.

Rinkdamiesi maisto produktus, AHA rekomenduoja ieškoti produktų, kuriuose yra mažai sočiųjų riebalų ir transriebalų ir kurių sudėtyje yra daugiausia nesočiųjų riebalų. Nesotieji riebalai, kuriems priskiriami mononesotieji ir polinesotieji riebalai, laikomi širdžiai naudingais riebalais.

Kas yra sotieji ir nesotieji riebalai?

Sotieji riebalai – tai riebalai, kurie kambario temperatūroje yra kieti, o nesotieji riebalai – skysti. Sotieji riebalai paprastai gaunami iš gyvulinės kilmės šaltinių, o nesotieji – iš augalų. Sotieji riebalai paprastai yra nesveikesni už nesočiuosius riebalus, tačiau ir vienų, ir kitų kiekis mityboje turėtų būti ribojamas.

Kokie yra 3 dažniausiai pasitaikantys sotieji riebalai?

1. Sočiųjų riebalų yra gyvūninės kilmės produktuose, pvz., mėsoje, svieste ir sūryje.

2. Sočiųjų riebalų yra ir kai kuriuose augaliniuose aliejuose, pvz., kokosų ir palmių aliejuose.

3. Sočiųjų riebalų taip pat galima rasti perdirbtuose maisto produktuose, pavyzdžiui, sausainiuose, krekeriuose ir pyragaičiuose.

Kas yra gerieji ir blogieji sotieji riebalai?

Sotieji riebalai – tai maistinių riebalų rūšis, kurių daugiausia yra gyvūninės kilmės produktuose, pavyzdžiui, mėsoje, paukštienoje ir pieno produktuose. Jų taip pat yra kai kuriuose augalinės kilmės maisto produktuose, pavyzdžiui, kokosų ir palmių aliejuje.

Sotieji riebalai laikomi „blogais“, nes gali padidinti MTL („blogojo“) cholesterolio kiekį, o tai gali padidinti širdies ligų ir insulto riziką.

Kita vertus, nesotieji riebalai laikomi „geraisiais“, nes jie gali padėti sumažinti MTL cholesterolio kiekį. Yra dvi pagrindinės nesočiųjų riebalų rūšys: mononesotieji ir polinesotieji.

Geri sočiųjų riebalų šaltiniai:

-Sviestas

-Nenugriebtas pienas

-Sūris

-Jogurtas

-Grietinėlė

-Ledai

-Jautiena

-Kiauliena

-Aviena

-veršienos

-Tamsi vištiena

-Tamsi kalakutiena

-Antis

– Žąsų

Blogi sočiųjų riebalų šaltiniai:

-Šoninė

-Kumpio

-Dešros

-karšti šunys

-Bolonija

-jautienos konservuose

-Pate

-Taukų

-grietinėlės sūris

-Kietosios daržovėssotinimas

-Kokosų aliejus

-Palmių aliejus

-Hidrogenizuoti augaliniai aliejai

Parašykite komentarą